بررسی محتوای فرهنگی کتاب های درسی انگلیسی: نگاه اجمالی به کتاب های سطح پیشرفته ی کانون زبان ایران
دوره 6، شماره 1 ، فروردین 1399، ، صفحه 91-109

https://doi.org/10.22049/jalda.2018.26195.1056

چکیده
  هدف این مقاله بررسی سه کتاب سطح پیشرفته ی کانون زبان ایران است تا اینکه میزان تفاوت آنها را در ارایهی ابعاد فرهنگی کوچک و بزرگ، تفاوت در توزیع منابع طبقات فرهنگی و میزان غالب بودن موضوعات فرهنگی ارایه دهد.تنها عناصر فرهنگی در بررسی ها شناسایی شده و آیتم هایی که بار فرهنگی ندارند لحاظ نگشته اند. بررسی آماری نشاندهنده ی این است که طبقه ...  بیشتر

توانش میان فرهنگی: اصل فراموش شده در کتابهای درسی زبان انگلیسی ایرانیان

ثریا مظفرزاده؛ دکتر پرویز آژیده

دوره 7، شماره 2 ، آبان 1398، ، صفحه 167-183

https://doi.org/10.22049/jalda.2019.26674.1149

چکیده
  یادگیری زبان میان فرهنگی - کانون توجه آموزش زبان مدرن - منعکس کننده ی آگاهی عمیق تر از تفکیک ناپذیری زبان و فرهنگ بوده و نیاز به فراهم سازی مواد مرتبط با آموزش ارتباط بین فرهنگها به منظور تقویت توانش میان فرهنگی زبان آموزان در این دنیای چندفرهنگی را نشان می دهد. رشد مناسب درک زبان آموزان از دیدگاهها و جهان بینی فرهنگ دیگر عنصر اصلی در ...  بیشتر